2006-08-22

Utmanad, jaja

Gryningstiger har utmanat mig. Jag får väl göra något åt det.

1) En bok som förändrade ditt liv?
Tintin-böckerna, eftersom det var de som sporrade mig att lära mig läsa.

2) En bok du läst mer än en gång?
Jag har nu en gång för alla den lilla idiotiska vanan att läsa vissa böcker om och om igen ... Har redan förbrukat ett ex av Vår Kokbok och har snart gjort slut på det andra också ...
Annars är "Anna Karenina" en favorit i avdelningen tjocka romaner.

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Jag tvekar mellan Svensk Författningssamling och Robert Jordans "Wheel of Time". (ledtråd: tänk praktiskt :D )

4) En bok som fick dig att skratta?
"Tre män i en båt".

5) En bok som fick dig att gråta?
En liten saga av H.C. Andersen som heter "Tusenskönan". Sorgliga böcker har jag annars svårt att läsa ut, det slutar med att jag sitter och lipar och hatar boken samt raderar den ur minnet.

6) En bok du önskar hade skrivits?

ÅSNORNAS FÖRBUND!!! (Gaah)

7) En bok som inte borde skrivits?

Mein Kampf. Samt "Sauron strikes back - Lord of the Rings II" av Tolk... vänta lite, den var visst bara en mardröm också. Puhu.

8) En bok du just nu läser?
"Ofredsår" av Peter Englund. Jag fick avbryta läsningen innan jag hunnit till slutet förra gången så nu kör jag en repris.

9) En bok du tänkt läsa?

Har ett ex av "Mästaren och Margarita" här som jag måste ge mig på när jag får tid.

10) Skicka vidare till fem andra bloggare:
äsch! Jag klarade inte utmaningen!

2 kommentarer:

Andrea sa...

ch när du har läst ut Wheel of Time kan du ju alltid arbeta om den till ett filmmanus. Du kommer aldrig att ha tråkigt på ön! ;D

Ghosthand sa...

Snälla du, jag tänker som sagt praktiskt. Det var inte för läsningens skull jag tänkte ta med just den.