2009-07-02

DN skriver om e-böcker

Nej, men titta vad roligt, här skriver DN en artikel om e-bokens framtid.

Den som följt denna blogg minns kanske att jag skrev det här inlägget om e-böcker. Jag vidhåller fortfarande att mini-PC:n är ett trevligt alternativ till läsplattorna.

Så nu satsar Bonniers på e-böcker, jättetrevligt. För tolv år sedan fick de ett manus av mig, eller snarare några kapitel ur ett manus. Jag har fortfarande inte fått tillbaka det. Det är nya given när man refuserar, kanske: man skiter helt enkelt i att någonsin höra av sig. Jag ringde och tjatade några gånger. Oj, sa de. Och sedan inget mer.

Boken blev ju sedan utgiven av Natur och Kultur istället, men jag har lite svårt att förlåta Bonniers. Men jag önskar dem givetvis all lycka med e-boksutgivningen och kommer naturligtvis att köpa en hel del när det finns något att köpa.

Inga kommentarer: