2006-04-03

Ljuvliga måndag

Åh, jag älskar måndagar. En hel härlig arbetsvecka framför mig! Och tro inte att jag skojar. Jag menar precis det jag säger. Jag är förmodligen löjligt privilegierad.

Därför borde jag med förtjusning sitta och knacka på romanen. Den glor surt tillbaka och jag kommer av mig. Vet inte varför egentligen.
Fil 13&14 var det, och sedan fil 12. Jag har, till min egen förvåning, hittat en utväg ur den där fil 12 som alltså slutar med totalt tomrum. En riktigt bra lösning i mitt tycke! Enda problemet är att det kräver lite redigering på en del andra ställen, för annars blir det upprepningar. Men det var ju skönt att få känna att jag inte är helt tom på idéer. Ghosthand is back in town!

Trots att det är mycket duttande och segande måste jag erkänna att jag får allt bättre grepp om berättelsen nu, när jag faktiskt haft lite tid att jobba med den. Som vanligt är jag ändå otålig och vill att det ska gå fortare fram ... och sedan knäckte jag självförtroendet totalt genom att öppna "Svart eld" för att kolla upp en del formuleringar (så att jag inte tjatar ihjäl dem). Den boken är mycket bättre än min nuvarande. Utvecklingen går bestämt inte åt rätt håll! Jag tror nog att jag kan få upp kvaliteten på min åsnebok men jag inser plötsligt hur mycket jobb som återstår. Puhuuu ...

1 kommentar:

Andrea sa...

Jag har en känsla av att åsneboken inte alls är så dålig som du tror. Bara inte riktigt klar än :)