2008-09-28

Äntligen

Idag hände det äntligen.
Jag gick min långa promenad - tolv kilometer - och när jag kommit halvvägs kom idéerna plötsligt ramlande. Min halvdöda roman ställde sig upp och var i högsta grad levande igen. Sammanhangen var med ens glasklara, där mitt ute på landsvägen.

Det är lika märkligt varje gång det händer. Som att famla runt i ett mörkt rum och äntligen hitta ljusknappen.

Jag försöker dessutom samla mod att börja göra ett filmmanus av "Svart eld". Det är ju inte så enkelt som att skriva av boksidorna, precis. En bok är en bok och en film är en film ... själva berättelsen måste helt enkelt göras om på sina ställen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan redan se filmen framför mig. :-) Du har den inom dig!
/Y

Ghosthand sa...

Ja, det är det som är det värsta. Jag ser den alldeles för bra. Helst skulle jag vilja hålla i kameran också ...