2008-09-20

Sorg

Denna vecka har tyvärr gått i sorgens tecken.
Några människor som på olika sätt betytt mycket under min uppväxt har avlidit. Jag är i både chock och sorg just nu, och jag inser att jag har ett betydande sorgearbete framför mig.

Sorgearbete. Vilket underligt ord. Men det är kanske inte så dumt, vad vet jag.

Nåväl, denna dag är strålande vacker och jag har just varit ute i trädgården och plockat kryddörter och blommor och njutit av värmen och den milda höstluften. Aldrig är gräset så grönt som så här års, aldrig är vattnet så genomskinligt och luften så klar.
Jag tillägnar er därför denna dag, ni som nu har gått vidare. Inget är mer värdefullt än denna dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen. Hoppas du tar dig igenom tunneln av sorgearbete och kommer ut ännu starkare på andra sidan. //Ally

Anonym sa...

Hösten förstärker känslan vid sorg.
Kommer själv ihåg när min mamma dog ett par veckor innan Estonia förliste. Jag orkade inte ta notis om den katastrofen när jag själv var så bedrövad över min egna förlust. //Hope

Ghosthand sa...

Ni är verkligen väldigt snälla. Tack.