2008-12-27

Supereffektiva bantningsråd

Jaha, vi går in i mellandagarna och mor i huset, dvs jag, fick verkligen en hel del choklad i julklapp. Jag ska nog inte väga mig på ett tag.

Men Aftonbladet har tröst att ge! Var pralinsmart! Jag trodde först att artikeln var ett skämt när jag läste den. Välj trillingnöt istället för gräddnougat i asken, spara 30 kalorier! Trettio! Wow! Ja, följer man dessa smarta råd blir man strax smal som en tråd, det tror jag också.

Öh. Eller? Nä, jag förlänger nog hellre promenaden med tio minuter istället. Eller besvarar frågan "Är din Aladdin-ask en fettfälla?" med ett rungande JAPP. Hoppsan, där slank trofénougaten ner också. Hehe. Smask.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fettfällor är ju ingen fara, och därmed kan man skippa kalorinojjan också. Det är ju värre med kolhydratfällor...

Noterade förresten idag att Pucko innehåller fettreducerad kakao. Anmärkningsvärt hur långt denna fetthysteri tagit oss.

Anonym sa...

Förresten, en sak till. Dom där tre fetaste pralinerna i Alladinasken borde ju enligt all modern kostlogik vara de pralinerna med lägst GI-värde...