2009-05-17

Jaha

Jag hade visst både rätt och fel. Prickade in två av tre i topp 3, det var ju inte så illa. Island tvåa som jag trodde. Sverige kom på plats 21 och inte 17, men jag kan ju försvara mig med att Sverige faktiskt låg på nr 17 under en stor del av omröstningen ... :P

Grattis Norge men ... jag är ledsen, men jag fattar inte riktigt. Tyckte inte låten var så särdeles. För mycket norge-etno. Eller ja, om man ser till konkurrensen som minsann inte var direkt överväldigande, så. Den dög väl, men inget jag fastnade för. Förresten, någon som minns ett bidrag i svenska melodifestivalen 1976 som hette "Ola mä fiola"?

Vilken låt jag själv faktiskt tyckte var bäst? Storbritannien. Så originell är jag. Grekland hade roligaste scenshowen. Och bäst av allt av var akrobaterna i inledningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte Norges bidrag var trallvänlig och bra o sångaren charmig!
Nog första gången jag tyckt som övriga Europa! // Sacaka

Ghosthand sa...

Jodå, visst var det en trevlig låt och ett bra framförande. Inte alls någon ovärdig vinnare.