2009-05-13

Jo, men klart att jag tittade

Dottern skulle ju se ESC-semin. Då fick jag också göra det. Jag har nog aldrig, säger aldrig, sett en sämre semifinal/final i ESC. Först grimaserade jag, sedan skrattade jag, mer och mer.

Malena Ernman? Kändes löjligt överlägsen i sammanhanget. Jag kan fortfarande inte med låten, men hon är ju det charmigaste vi har skickat till ESC på år och dag, jämte The Ark förstås. Och sista tonen i låten är ju, som tyskarna skulle sagt, spitze!

Jag tror fortfarande på placering 17.

Island? Jag förstår inte hypen, det lät ju bara som ... ja, något liknande. Vitryssland hade lånat Christer Sjögren och en massa vita lakan, festligt. Det turkiska numret var en hemskt blek kopia av Sertabs suveräna vinnarlåt från 2003. Tydligen en av vinnarfavoriterna i år - voffodådå?

Jipee! För att citera en vän: ESC börjar bli en parodi av sig själv.

Men nu lyssnar vi lite på Sertab, bara för att jag nämnde henne.

Inga kommentarer: