2006-03-02

Min födelsedag

Idag fyller jag 40 år. Det känns lite märkvärdigt. Nu är jag äntligen fullvuxen.

Vad jag mest av allt vill få på födelsedagen: en massa lediga och ostörda timmar, ensam med datorn och min roman. Det har jag önskat mig i rätt många födelsedagar nu och ingen present verkar vara svårare att få.

Vad jag har fått: passning av sjukt barn, med influensa och ändå oändligt mycket energi. Samt tre översättaruppdrag på en gång, varav två skulle levereras idag och ett imorgon, samt en massa kringjobb angående detta som jag inte har en chans att hinna med idag. Var femte minut försöker jag förklara för lillan varför jag inte hinner leka med henne. Å andra sidan har hon ju hunden att leka med, tack och lov för det.

Men önska kan man ju få göra. Och lite choklad är man väl också värd. Igår lyckades jag skriva en hel sida på romanen fast jag inte ens planerat det.

4 kommentarer:

Andrea sa...

Grattis på födelsedagen! :-)

vitter sa...

Grattis! :)

Själv fick jag en introduktionsdag till min utbildning i Uppsala på min födelsedag i höstas. Det var inte direkt var jag önskat mig, även om jag var glad att komma igång...

Hans Persson sa...

Grattis!

Jag har ibland undrat när jag kommer att bli vuxen. Uppenbarligen är det 1.5 år kvar. ;-) Vi får väl se om det gör någon skillnad.

Anonym sa...

grattis på födelsedagen.