2007-06-06

Back to life ...

Det var ju ett tag sedan jag bloggade ...
Vilket helt enkelt beror på att jag inte haft så värst mycket att blogga om. Har befunnit mig några meter under ytan, kämpande med ett projekt (ja, jobb-jobbet) som visade sig blomma ut till en mardröm. Livet blir lite egendomligt när man jobbar dygnet runt. Man är inte ens särskilt duktig eller effektiv till slut, snarare tvärtom.
Och ska jag vara ärlig var inte bloggande det första jag tänkte på när jag väl tog en paus.
Plötsligt tog det bara slut ändå. Nu har jag suttit i tre dagar och kippat efter luft. Försökt komma ihåg hurdant livet är också. Naturen var snäll mot mig, sommarvärmen infann sig ganska exakt när jag var redo att gå ut och ta emot den. Så jag har pysslat lite i trädgården, ringt frissan, beställt nya linser, använt antirynkkrämen, funderat på nya kläder, funderat på semestern. Och framför allt gjort ingenting.

Jag insåg att jag gjort det till en liten årlig tradition att kommentera ESC (för det gjorde jag ju förra året, eller hur?) och samtidigt ser jag att jag med osviklig precision förutsade resultatet redan i min förra blogg, långt innan händelsen i sig ägde rum. Artonde plats. Bra, arton är ju mitt lyckotal, och att behöva fajtas om tätpositionerna med en folieklädd karnevalsfigur och en falsksjungande tandkrämsreklam är hursomhelst inget att stå efter. Jag önskar bara att kvällspressen kunde sluta att göra mig så förbannad jämt.
Nästa år ska jag nog inte titta på "tävlingen" alls.

1 kommentar:

Andrea sa...

Titta, hon är tillbaka! :)