2009-04-10

Vakant

Jaha, det var ungefär här jag skulle ha skrivit en recension på nyutkomna albumet Jesus Christ Superstar (på svenska). Dvs det kunde jag gjort om jag haft en skiva att recensera.

Men Gud ville visst ge mig lite elak särbehandling. Alla som förhandsbeställt skivan verkar ha fått den före påsk. Utom jag. Det känns inte kul att vara speciell på just det viset.

Nu undrar väl vän av ordning vad tusan jag ska recensera albumet för, jag som redan gjort djupdykningar både om översättningen och showen, och dessutom filosoferat helt fritt kring Jesus ...

Vad finns det då kvar att analysera, va? Jo, en sak, GISSA VAD. (Detta är ett intelligenstest och den som kommer på svaret får en karamell. Ledtråd: de flesta recensenter av skivan verkar, häpnadsväckande nog, också ha glömt det. De tyckte kanske inte att det var så himla viktigt?) Till detta passar ett album väldigt bra. Nu skulle jag ju kunna ta den engelska utgåva jag redan äger och gå igenom den, men jag vill vara rättvis. Det är Malmö Operas version jag är ute efter. Jag betalade en massa pengar för att få den på direkten.

Jag vet inte vad jag gjort för ont. Kanske var det någon däruppe som inte gillade mina föregående recensioner, vad vet jag. Jag var en av dem som gapade om en CD-utgåva, det ser man om man läser mina föregående inlägg i ämnet. Jag fick som jag ville. Eller ... nästan, alltså.

Suck.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en mening med allt sägs det, så även en försenad cd-skiva. Då ska du komma ihåg att du beställde den av samma företag som lät mig stanna hemma från jobbet för att boka biljetter till premiären, för att två dagar senare meddela att dom bytt biljettsystem och att alla biljetter måste bokas om eller hämtas i en stad som låg (ligger?) 8 timmar bort från min.

Hursomhelst, det kanske alltså är meningen att du ska syssla med annat i påsk än att lyssna på Malmös JCS-version?

Anonym sa...

Jag vill förresten inte ha någon karamell, så jag tänker inte gissa. :)

Ghosthand sa...

Fegis, ha ha ...

Nej, vem glömmer biljettcirkusen, även om jag DEN gången hade mer tur. Men du har rätt, det var meningen att jag skulle ägna mig åt annat och det visar sig säkert i slutänden att det var det bästa som kunnat ske. Så brukar det ju vara.

Anonym sa...

Att Liveinspelningen blev så bra!(jag mår illa av alla karameller som jag har proppat i mig)
/Annika

Ghosthand sa...

... och visst ordnade sig allt till det bästa. Hur ett lass post, som på torsdag eftermiddag INTE befann sig i min brevlåda, fast jag såg grannarna hämta sin egen post, plötsligt kunde befinna sig i lådan på söndagen, är ju iofs en knepig sak. Men okej då, Jesus är återuppstånden. Halleluja!