2009-04-01

April

Mars månad är till ända. Det har varit en riktigt intressant månad, inte minst ur bloggsynpunkt. Jag har dragit upp nya strategier och mål för mitt bloggande. Det är möjligt att det inte syns för någon annan än mig, men jag är ändå ganska nöjd med hur det har artat sig hittills.

I början av månaden lyssnade jag alltså på Staffan Scheja och Aurora Chamber Soloists. En betraktelse över detta ligger och väntar i kulisserna, men jag är inte riktigt färdig med detta ännu. Men jag minns att det var väldigt mörkt och att det började snöa när jag körde hem därifrån.

Idag har det varit fjorton grader ute, solen har lyst och krokusarna blommat, och fast jag skriver detta efter åtta på kvällen har solnedgången nätt och jämnt hunnit passera. Det händer sannerligen saker. Jag älskar den här årstiden. Jag tog in ett antal grenar när vi beskar körsbärsträdet häromveckan, och de står nu nere i vardagsrummet och blommar för fullt. Bara en sådan sak. Idag har jag kikat på påskpysseltips på nätet och blev sådär sinnessjukt sugen på att börja pyssla. Göra ohyggligt komplicerade och vackra och läckra påskgodisar, typ fyllda chokladägg med kristyr och marsipandekorationer - kan någon berätta för mig hur man blandar hushållsfärgerna gul, röd och grön så att det blir krokuslila? - eller varför inte göra en vacker scrapbook med guldbokstäver och bokmärken och allt möjligt jättefint? Sånt tar tid. Men jag är i pyntartagen nu, och då är jag inte ens gravid.
(Jo det är jag - med en roman. Men det räknas inte.)
Framför allt vill jag skriva soliga blogginlägg, fulla med vårens färger och vårregn och fågelsång och det där varma kvällsljuset som äntligen börjar återkomma. Sådant där som är det vackraste i hela världen.

Inga kommentarer: